17 Nisan 2011 Pazar

Türk'ün Beyaz Eşyayla İmtihanı 3

Çamaşır makinem 10 yıllık. Geçenlerde fark ettim ki, benim ayarladığım programda değil, kendi kafasına göre bir programda yıkıyor çamaşırları ya da hiç çalışmıyor. Diyelim beyazları 5 numaralı programda yıkamaya mı koydum, 2,5 saat sonra ibreyi tül perde programında, beyazları da hiç yıkanmamış buluyorum. Servisi aradık. Buzdolabı macerasını yeni atlatmışız. İçim korku dolu. Ama yapacak birşey yok. Çamaşırlar bekliyor. Neyse, servis geldi. Dediler ki, bu modellerde "beyin karışması" oluyormuş, fabrikasyon hatasıymış, bizim makinenin bunu 10 yıl sonra yapması bizim şansımızmış, alıp götürmeleri gerekiyormuş, ne zaman geri geleceği belli olmazmış, götürmeleri için 50 tl vermemiz gerekiyormuş, tamir ücreti için de şimdiden birşey diyemezlermiş.

Eşim bunları duyunca yine tansiyonu fırladı! Fabrikasyon hatasının ceremesini niye biz çekecek mişiz, değil 50 tl, 5 kuruş bile vermezmiş! Aslında haklı adam. Fakat çamaşırların yıkanması, bu sorunun bir şekilde hallolması lazım! Makineyi evden çıkarmak için hamal tutsam yine bu parayı vereceğim. Alıp başköşeye koyacak, üstüne de vazo yerleştirecek halim yok ya.

Beyaz eşya dükkanlarına gidip çamaşır makinesi baktık. Huyum kurusun, hepsinin herşeyini öğrenip karşılaştırma yapmadan karar veremem. Bu yüzden de uzun sürdü. 3 cumartesi-pazar üstüste çamaşır makinesi seferine çıktık. Eşimin, "Yeter artık, seç birini! Ötekini sokağa atarım, biri bulup alır, sevaba girmiş oluruz" israrlarına rağmen araştırdım. Aklıma yatar gibi olan bir makine bulunca satıcıya ilk sorum "eskisini alıyor musunuz?" oluyordu. Çoğu almıyormuş. Sonunda eskisini alan ve tamir edip belediyelere bağışladığını söyleyen bir yer bulduk ve yeni makineyi oradan aldık. Bilin bakalım ne oldu? Makineyi teslim edecekleri gün gelmediler. Eşimin "Yere batsın makineniz, alın onu uygun bir yere....Vazgeçiyorum!" diye bağırdığı telefondan sonra, eşimi boşamakla tehdit ettim ve bu şokla sakinleşmesini sağladım. Ertesi gün makine geldi. Fakat bizim evdeki yoğun elektrik yüklü ortam üç gün sürdü. Şimdi çalışan bir çamaşır makinemiz var. Tam bitti artık diye düşünürken.... bilgisayarım bozuldu! Fakat bu macerayı yazamayacağım artık. Hakikaten sinirlerim dayanmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder